#OstatniePożegnaniePupila

Listopadowy nastrój i Dzień Zaduszny zainspirował nas do rozpoczęcia ważnej kampanii edukacyjnej. Innej niż wszystkie, bo dotyczącej nie tylko zwierząt, ale i ich ludzi. Projekt #OstatniePożegnaniePupila ma nas wyczulić na trud okoliczności śmierci zwierzaka.

Ostatnie pożegnanie ze zwierzęciem to przeżycie nie tylko dla niego samego (chorobie samej w sobie często towarzyszy stres, przyjmowanie leków bywa nieprzyjemne, podobnie jak  częstsze wizyty u lekarza ), ale i dla Opiekuna, który nierzadko przeżywa ostatnie dni życia zwierzaka w rozterce pomiędzy kontynuacją leczenia, a decyzją o ulżeniu mu w cierpieniach. Dzień eutanazji to smutny, przejmujący moment dla wszystkich kochających swoich zwierzęcych przyjaciół.

OstatniePozegnaniePupila-ProjektEdukacyjny

Możemy zrobić wiele, aby ten czas stał się nieco bardziej znośny, mimo trudu okoliczności. W projekcie #OstatniePożegnaniePupila pragniemy zwrócić uwagę lecznic weterynaryjnych oraz Waszą – Opiekunów zwierząt, na problem odchodzenia zwierząt oraz na to, jak możemy sobie wspólnie pomóc w dzień eutanazji.

Zapraszamy wszystkie lecznice, gabinety i przychodnie weterynaryjne do udziału w przedsięwzięciu, które nic nie kosztuje, a może wiele pomóc. Pragniemy, aby w  każdej lecznicy w Polsce znalazł się podstawowy „zestaw empatyczny”. Składa się on z wydrukowanej karty informacyjnej, obok której stawiamy ledową świeczkę. Tę włączamy w czasie, gdy przeprowadzany jest zabieg. Dzięki temu inni pacjenci w poczekalni mogą zachować większy takt, a pozostały personel lecznicy wie, w której sali nie należy przeszkadzać.

OstatniePozegnaniePupila-kampania-edukacyjna

Kampania #OstatniePożegnaniePupila zrzeszy praktyki weterynaryjne empatycznie podchodzące do trudnego tematu pożegnania zwierzaka. Na specjalnie dedykowanej podstronie umieścimy te przychodnie, które dołączą do naszej akcji. Udostępnimy też  broszury informacyjne dla personelu i klientów lecznic. Chcemy, aby lekarze odpowiedzialnie podchodzili do faktu, iż często są jedyną osobą towarzyszącą rodzinie w trudnych chwilach eutanazji, a ich serdeczność i empatia są wówczas na wagę złota. Opiekunom zwierząt podpowiemy, jak najlepiej przygotować się do tych niełatwych decyzji, określimy jak wybrać miejsce eutanazji, czego wymagać od lekarza, jak pomóc sobie w tych trudnych dniach.

Liczymy na Wasze wsparcie, zrozumienie i udział w szerzeniu idei empatycznego podejścia do tematu śmierci naszych ukochanych czterołapnych. Eutanazja, choć niezwykle bolesna to ostatnia okazja to okazania naszemu futrzastemu przyjacielowi należnego mu szacunku i miłości. W tych niełatwych chwilach bądźmy dla siebie wsparciem.

Jeżeli Państwa praktyka weterynaryjna jest zainteresowana udziałem w tym projekcie, prosimy o wiadomość: catexpertspl@gmail.com.

Organizatorami kampanii są CatExperts – profesjonaliści dla kotów oraz Animal Park.